КРЕАТИВ У РЕКЛАМНІЙ ДІЯЛЬНОСТІ МУЗЕЇВ
DOI:
https://doi.org/10.32782/ecovis/2023-1-3Ключові слова:
рекламна діяльність музеїв, креатив у рекламній діяльності, креативні рішення, цільова аудиторія музеїв, маркетингові комунікації музеївАнотація
Музейна справа в Україні має потужний потенціал для розвитку, який не використовується музеями належним чином з причини низки бар’єрів. Ці бар’єри негативно впливають у тому числі й на комунікацію з потенційною аудиторією відвідувачів музею. Для усунення бар’єрів музеям потрібні величезний ресурс часу, зміни в законодавстві, зміни в організаційній структурі управління музею тощо. Мета статті – дослідити зміст та можливості застосування креативу у рекламній діяльності таких установ як музеї. У статті автор пропонує альтернативний шлях розвитку комунікації музеїв з цільовою аудиторією – використання креативних рішень в організації музейної рекламної діяльності. На думку автора в комунікації музеїв з цільовою аудиторією слід одночасно використовувати креатив в самій рекламі музею та музейних продуктів, а також застосовувати креативні рішення в організації рекламних заходів – пошук та впровадження нетипових рішень і підборі рекламних носіїв та нетипових рішень їх використання. Це дозволить заощадити час на зміни, включитися у конкуренцію за музейну аудиторію, привернути її увагу та розширити аудиторію відвідувачів музеїв.
Посилання
Про музеї та музейну справу: Закон України від 2 вересня 2020 р. №849-ІХ. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/249/95-%D0%B2%D1%80#Text
Рекламний креатив: навчальний посібник / Вікарчук О. І. та ін. Житомир : Видавець О. О. Євенок, 2018. 208 с.
Акімов Д. І. Основні функції музеїв у контексті маркетингу мистецтва. Мистецтвознавчі записки. 2019. Вип. 36. С. 3–8. URL: http://journals.uran.ua/mz/article/view/190652
Кифяк О. В., Руденко М. М. Маркетинг в музейній справі: теоретико-прикладні аспекти. Економічні науки. 2010. Випуск 2 (19). URL: https://tourlib.net/statti_ukr/kyfjak_o4.htm
Надольська В. Популяризація діяльності музеїв Волині: традиції та новації. Науковий вісник Національного музею історії України. 2017. Вип. 2. С. 402–408. URL: http://visnyk.nmiu.org/index.php/nv/article/view/164/147
Маньковська Р. Сучасні музейні комунікації та перспективи їх ровитку. Музейництво в Україні: історія та проблеми сучасного розвитку. 2013. Вип. 3. С. 75–84. URL: http://dspace.nbuv.gov.ua/bitstream/handle/123456789/166942/13-Mankovska.pdf?sequence=1
Бєлікова М. В., Гресь-Євреінова С. В. Музейний менеджмент в Україні та світі: проблеми та перспективи. Економіка. Управління. Інновації. 2013. Випуск №2 (10). URL: http://eir.zp.edu.ua/bitstream/123456789/1961/1/Byelikova_Hres_Yevreinova_The_museum_management.pdf
Pro muzei ta muzeinu spravu: Zakon Ukrainy vid 2 veresnia 2020 r. №849-IKh. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/249/95-%D0%B2%D1%80#Text
Reklamnyi kreatyv: navchalnyi posibnyk. Vikarchuk O. I., Kalinichenko O. O., Nikolaienko S. M., Poita I. O. Zhytomyr: Vydavets O. O. Yevenok, 2018. 208 s.
Akimov D. I. (2019). Osnovni funktsii muzeiv u konteksti marketynhu mystetstva. Mystetstvoznavchi zapysky. Vyp. 36. S. 3–8. URL: http://journals.uran.ua/mz/article/view/190652
Kyfiak O. V., Rudenko M. M. (2010). Marketynh v muzeinii spravi: teoretyko-prykladni aspekty. Ekonomichni nauky. Vypusk 2 (19). URL: https://tourlib.net/statti_ukr/kyfjak_o4.htm
Nadolska V. (2017). Populiaryzatsiia diialnosti muzeiv Volyni: tradytsii ta novatsii. Naukovyi visnyk Natsionalnoho muzeiu istorii Ukrainy. Vyp. 2. S. 402–408. URL: http://visnyk.nmiu.org/index.php/nv/article/view/164/147
Mankovska R. (2013). Suchasni muzeini komunikatsii ta perspektyvy yikh rovytku. Muzeinytstvo v Ukraini: istoriia ta problemy suchasnoho rozvytku. Vyp. 3. S. 75–84. URL: http://dspace.nbuv.gov.ua/bitstream/handle/123456789/166942/13-Mankovska.pdf?sequence=1
Bielikova M. V., Hres-Yevreinova S. V. (2013). Muzeinyi menedzhment v Ukraini ta sviti: problemy ta perspektyvy. Ekonomika. Upravlinnia. Innovatsii. Vypusk №2 (10). URL: http://eir.zp.edu.ua/bitstream/123456789/1961/1/Byelikova_Hres_Yevreinova_The_museum_management.pdf


