ТЕОРЕТИЧНІ АСПЕКТИ ЕКОЛОГІЗАЦІЇ ТА ЦИФРОВІЗАЦІЇ ПІДПРИЄМСТВ АГРОПРОМИСЛОВОГО КОМПЛЕКСУ

Автор(и)

Ключові слова:

екологічний маркетинг, агромаркетинг, цифровізація, екологізований попит, еко-товари, Greenwashing, e-farming

Анотація

У статті висвітлено процес розвитку концепції екологічного маркетингу з позиції орієнтації попиту. Виокремлено реакцію підприємництва на запити споживачів, яка полягає у переорієнтації діяльності підприємницького сектору на екологічно орієнтовані технології у виробництві та управлінні. Відмічено існування різних визначень маркетингу, що орієнтований на екологізований попит, зокрема, використовуються назви «екологічний», «еко», «зелений», «збалансований». Наведено основні підходи до визначення сутності поняття «екологічний маркетинг». Подано процес трансформації інтересу до екологічних товарів та послуг у екологізований попит та пропозицію. Розкрито причину появлення Greenwashing. Розглянуто специфікую точного землеробства та його вплив на екологічність товарів. Проаналізовано еволюцію ролі маркетингу у агрокомплексі під впливом цифровізації та її наслідки для споживачів.

Посилання

Вічевич А.М., Вайданич Т.В. Проблеми формування попиту в системі екологічного маркетингу // Український державний лісотехнічний університет. URL : https://ena.lpnu.ua/bitstream/ntb/38626/1/4_10-14.pdf

Решетнікова І.Л. Екологічний маркетинг в системі соціальної відповідальності промислових підприємств // Економічний вісник ДВНЗ УДХТУ. 2018. № 2 (8). С. 143-148. – URL : http://ek-visnik.dp.ua/wpcontent/uploads/pdf/2018-2/Reshetnikova.pdf

Центр екологічної сертифікації та маркування. URL : https://www.ecolabel.org.ua/stalij-rozvitok

Тендюк А.О. Методичний підхід до впровадження екологічного маркетингу на мезо- та мікрорівнях // Ефективна економіка. 2013. № 4. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/efek_2013_4_40

Грицак Н. «Зелений» тренд, на службі агромаркетингу // Агробізнес сьогодні. 2013. № 21 (268). С. 28-31. URL : http://agro-business.com.ua/agro/ahromarketynh/item/1644-zelenyi-trend-na-sluzhbi-ahromarketynhu.html

Кучмійов А.В. Екологічний маркетинг у системі еколого-економічного управління // Ефективна економіка. 2011. № 11. – URL : http://nbuv.gov.ua/UJRN/efek_2011_11_83

Чигрин О.Ю., Олефіренко О.М., Івахненко О.М., Хааг В.Х. Зелена конкурентоспроможність підприємств: ретроспективний аналіз розвитку концепції // Вісник Сумського державного університету. 2021. № 3. С. 170-181. DOI: https://doi.org/10.21272/1817-9215.2021.3-19. URL: https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/86901

Цифрова економіка: тренди, ризики та соціальні детермінанти: доповідь // Центр Разумкова. Київ: Видавництво «Заповіт». 2020. URL: https://razumkov.org.ua/uploads/article/2020_digitalization.pdf

Цифрова адженда України-2020. – URL: https://ucci.org.ua/uploads/files/58e78ee3c3922.pdf

Стріжкова А.В. Роль цифрового землеробства у цивілізованому відкритті ринку землі в Україні. URL:

https://ndipzir.org.ua/wp-content/uploads/2020/09/Tezy_25_06_20/Tezy_25_06_20_256-264.pdf

Vichevych A.M., Vaidanych T.V. (2003) «Problems of demand formation in the system of ecological marketing». Ukrainskyi derzhavnyi lisotekhnichnyi universytet. – available at : https://ena.lpnu.ua/bitstream/ntb/38626/1/4_10-14.pdf (Accessed 01.06.2022).

Reshetnikova I.L. (2018) «Ecological marketing in the system of social responsibility of industrial enterprises». Ekonomichnyi visnyk DVNZ UDKhTU. № 2 (8). S. 143-148. – available at : http://ek-visnik.dp.ua/wpcontent/uploads/pdf/2018-2/Reshetnikova.pdf (Accessed 29.05.2022).

Tsentr ekolohichnoi sertyfikatsii ta markuvannia (2022). available at: https://www.ecolabel.org.ua/stalij-rozvitok, (Accessed 03.06.2022).

Hrytsak N. (2013) «Green» trend in the service of agromarketing». Ahrobiznes sohodni.. № 21 (268). S. 28-31. available at: http://agro-business.com.ua/agro/ahromarketynh/item/1644-zelenyi-trend-na-sluzhbiahromarketynhu.html, (Accessed 26.05.2022).

Chyhryn O.Iu., Olefirenko O.M., Ivakhnenko O.M., Khaah V.Kh. (2021) «Green competitiveness of enterprises: a retrospective analysis of the concept». Visnyk Sumskoho derzhavnoho universytetu. № 3. S. 170-181. DOI: https://doi.org/10.21272/1817-9215.2021.3-19. – available at: https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/86901, (Accessed 07.06.2022).

Рishchulina О. (2020) «Tsyfrova ekonomika: trendy, ryzyky ta sotsialni determinanty: dopovid» [Digital economy: trends, risks and social determinants] – Tsentr Razumkova. Vydavnytstvo «Zapovit». Kyiv. – available at: https://razumkov.org.ua/uploads/article/2020_digitalization.pdf, (Accessed 05.06.2022).

Tsyfrova adzhenda Ukrainy-2020. – available at: https://ucci.org.ua/uploads/files/58e78ee3c3922.pdf, (Accessed 08.06.2022).

Strizhkova A.V. (2020) «Rol tsyfrovoho zemlerobstva u tsyvilizovanomu vidkrytti rynku zemli v Ukraini». – available at: https://ndipzir.org.ua/wp-content/uploads/2020/09/Tezy_25_06_20/Tezy_25_06_20_256-264.pdf, (Accessed 012.06.2022).

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-02-26

Як цитувати

Павлішина, Н. (2022). ТЕОРЕТИЧНІ АСПЕКТИ ЕКОЛОГІЗАЦІЇ ТА ЦИФРОВІЗАЦІЇ ПІДПРИЄМСТВ АГРОПРОМИСЛОВОГО КОМПЛЕКСУ. Науковий вісник ЧНУ імені Юрія Федьковича. Серія Економіка, (840), 25–31. вилучено із http://journals.chnu.chernivtsi.ua/index.php/econom/article/view/116