КОМУНІКАЦІЙНІ НАВИЧКИ МЕНЕДЖЕРА ЯК ДЕТЕРМІНАНТА ПІДВИЩЕННЯ ЯКОСТІ СЕРВІСУ У ГОТЕЛЬНО-РЕСТОРАННІЙ СФЕРІ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32782/ecovis/2025-2-6

Ключові слова:

комунікаційні навички, менеджер, готельно-ресторанна сфера, якість сервісу, комунікативна компетентність, емоційний інтелект, цифрові комунікації, міжкультурна взаємодія, управління персоналом, індустрія гостинності

Анотація

У статті досліджено роль комунікаційних навичок менеджера як ключового чинника підвищення якості сервісу у готельно-ресторанній сфері. Розкрито сутність комунікативної компетентності та її вплив на ефективність управління персоналом і взаємодію з клієнтами. Проаналізовано сучасний стан індустрії гостинності, яка після пандемії COVID-19 та кризових явищ в Україні демонструє тенденції відновлення й цифрової трансформації. Обґрунтовано значення розвитку емоційного інтелекту, вербальної та невербальної комунікації, цифрових і міжкультурних навичок як передумови професійного зростання менеджера. Запропоновано напрями вдосконалення комунікативної компетентності, що сприятимуть підвищенню якості сервісу, конкурентоспроможності підприємств та формуванню клієнтоорієнтованої культури в індустрії гостинності.

Посилання

Босовська М., Бовш Л., Охріменко А. Цифрова трансформація технологій маркетингу. Scientia fructuosa. 2022. Т. 144, № 4. С. 52–71. DOI: https://doi.org/10.31617/1.2022(144)04

Чепурда, Л., Матвійчук, Л., Герман, І. Сутність та значення стратегічного маркетингу в туризмі та готельно-ресторанному бізнесі. Інновації та технології в сфері послуг і харчування. 2024. № 3 (13). С. 86-94. DOI: https://doi.org/10.32782/2708-4949.3(13).2024.13

Охріменко, А., Антоненко, І. Інноваційні проєкти розвитку суб’єктів туристичного та готельного бізнесу. Економіка та суспільство. 2023. № 57. DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2023-57-43

Горб К., Корнєєв М., Кучер М. Комунікативні компетентності персоналу в туристичному, готельному, ресторанному менеджменті та маркетингу. Науковий погляд: економіка та управління. 2025. № 1(89). С. 74-79. DOI: https://doi.org/10.32782/2521-666X/2025-89-10

Язіна В. HR-менеджмент у готельно-ресторанному бізнесі: сучасні виклики та ефективні стратегії управління персоналом. Наукова весна 2025: матеріали XV Міжнародної науково-технічної конференції аспірантів та молодих вчених, Дніпро, 26–28 березня 2025 року. НТУ «ДП».

Халахур Ю., Клименко Л. Аспекти управління підприємствами готельно-ресторанного господарства. Економічний простір. 2021. № 173. С. 41-45. DOI: https://doi.org/10.32782/2224-6282/173-7

Устік Т. Сучасні детермінанти маркетингової стратегії у сфері готельно-ресторанного бізнесу. Український журнал прикладної економіки та техніки. 2025. Том 10. № 2. С. 102-107. DOI: https://doi.org/10.36887/2415-8453-2025-2-19

Полінкевич О. SMM-просування інноваційних послуг у готельно-ресторанному бізнесі в умовах COVID-19. Ресторанний і готельний консалтинг. Інновації. 2021. № 4(2). С. 206–222. DOI: https://doi.org/10.31866/2616-7468.4.2.2021.249066

World Tourism Organization. URL: http://www.unwto.org. (дата звернення: 14.10.2025)

Державне агентство розвитку туризму. URL: https://www.tourism.gov.ua (дата звернення: 14.10.2025)

Зубехіна Т., Матвійчук Л. Організаційно-економічні інструменти стратегічного розвитку підприємств індустрії гостинності в умовах цифровізації. Цифрова економіка та економічна безпека. 2024. № 6 (15). DOI: https://doi.org/10.32782/dees.15-43

Зубехіна, Т., Шейко Ю., Панова А. Комунікації в діяльності суб’єктів індустрії гостинності: сучасні підходи. Управління змінами та інновацій. 2025. № 14. С. 19-24. DOI: https://doi.org/10.32782/CMI/2025-14-3

Bosovska М., Bovsh Л., Okhrimenko А. (2022). Tsyfrova transformatsiia tekhnolohii marketynhu. [Digital transformation of marketing technologies]. Scientia fructuosa. № 144, 4 (Sep. 2022), pp. 52–71. DOI: https://doi.org/10.31617/1.2022(144)04

Chepurda, L., Matviichuk, L., & Herman, I. (2024). Sutnist ta znachennia stratehichnoho marketynhu v turyzmi ta hotelno-restorannomu biznesi. [The essence and importance of strategic marketing in tourism and hotel and restaurant business]. Innovatsii ta tekhnolohii v sferi posluh i kharchuvannia – Innovations and Technologies in the Service Sphere and Food Industry, №3 (13), pp. 86-94. DOI: https://doi.org/10.32782/2708-4949.3(13).2024.13

Okhrimenko, A., & Antonenko, I. (2023). Innovatsiini proiekty rozvytku subiektiv turystychnoho ta hotelnoho biznesu. [Innovative development projects subjects of the hotel business]. Ekonomika ta suspilstvo – Economy and Society, №57. DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2023-57-43

Horb K, Korneyev M, Kucher M. (2025) Komunikatyvni kompetentnosti personalu v turystychnomu, hotelnomu, restorannomu menedzhmenti ta marketynhu [Communicative competences of staff in tourist and hotel and restaurant management and marketing]. Naukovyi pohliad: ekonomika ta upravlinnia – Scientific view: economics and management. №1(89). pp. 74-79.

Yazina V. HR-menedzhment u hotelno-restorannomu biznesi: suchasni vyklyky ta efektyvni stratehii upravlinnia personalom [HR management in the hotel and restaurant business: modern challenges and effective human resources management strategies]. Naukova vesna 2025: materialy XV Mizhnarodnoi naukovo-tekhnichnoi konferentsii aspirantiv ta molodykh vchenykh, Dnipro, pp. 26–28 bereznia 2025 roku. NTU «DP».

Khalakhur Yu., Klymenko L. (2021) Aspekty upravlinnia pidpryiemstvamy hotelno-restorannoho hospodarstva [Aspects of management of hotel and restaurant enterprise]. Ekonomichnyi prostir – Economic space. № 173. pp. 41-45. DOI: https://doi.org/10.32782/2224-6282/173-7

Ustik T. (2025) Suchasni determinanty marketynhovoi stratehii u sferi hotelno-restorannoho biznesu. [Modern determinants of marketing strategy in the field of hotel and restaurant business]. Ukrainskyi zhurnal prykladnoi ekonomiky ta tekhniky. – Ukrainian Journal of Applied Economics and Technology. Volume 10. № 2, рр. 102 – 107. DOI: https://doi.org/10.36887/2415-8453-2025-2-19

Polinkevych, O. (2021). SMM-prosuvannia innovatsiinykh posluh u hotelno-restorannomu biznesi v umovakh COVID-19 [SMM promotion of innovative services in the hotel and restaurant business under COVID-19 conditions]. Restorannyi i hotelnyi konsaltynh. Innovatsii. – Restaurant and Hotel Consulting. Innovations. vol. 4 №2, pp. 206–222. DOI: https://doi.org/10.31866/2616-7468.4.2.2021.249066

World Tourism Organization. URL: http://www.unwto.org (accessed October 14, 2025)

Derzhavne ahentstvo rozvytku turyzmu. URL: https://www.tourism.gov.ua/ (accessed October 14, 2025)

Zubekhina, T., & Matviichuk, L. (2024). Orhanizatsiino-ekonomichni instrumenty stratehichnoho rozvytku pidpryiemstv industrii hostynnosti v umovakh tsyfrovizatsii. [Organisational and economic instruments for the strategic development of hospitality industry enterprises in the context of digitalisation]. Tsyfrova ekonomika ta ekonomichna bezpeka. – Digital Есопоmу and Economic Security, vol. 6 №15, pp. 273-278. DOI: https://doi.org/10.32782/dees.15-43

Zubekhina, T., Sheiko, Y., & Panova, A. (2025). Komunikatsii v diialnosti subiektiv industrii hostynnosti: suchasni pidkhody. [Communications in the activities of hospitality industry entities: modern approaches]. Upravlinnia zminamy ta innovatsii. – Change Management and Innovation, №14, pp. 19-24. DOI: https://doi.org/10.32782/CMI/2025-14-3

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-11-28

Як цитувати

Зубехіна, Т., & Дащук, Ю. (2025). КОМУНІКАЦІЙНІ НАВИЧКИ МЕНЕДЖЕРА ЯК ДЕТЕРМІНАНТА ПІДВИЩЕННЯ ЯКОСТІ СЕРВІСУ У ГОТЕЛЬНО-РЕСТОРАННІЙ СФЕРІ. Scientific Journal of Yuriy Fedkovich Chernivtsi National University Economics, (2), 43–49. https://doi.org/10.32782/ecovis/2025-2-6