ОСОБЛИВОСТІ КОМУНІКАЦІЙНОЇ ПОЛІТИКИ АГРАРНИХ ПІДПРИЄМСТВ В УМОВАХ ЦИФРОВОЇ ТРАНСФОРМАЦІЇ ТА ПОВЕДІНКОВИХ ЗМІН

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32782/ecovis/2025-2-16

Ключові слова:

комунікаційна політика, аграрні підприємства, маркетингові комунікації, цифрові технології, шлях споживача, поведінкові зміни, брендинг

Анотація

У статті досліджено сутність та значення комунікаційної політики аграрних підприємств у сучасних умовах розвитку економіки України, зокрема в умовах цифрової трансформації та поведінкових змін. Визначено особливості формування системи маркетингових комунікацій та їх роль у забезпеченні конкурентоспроможності аграрного бізнесу. Проаналізовано наукові підходи до трактування сутності комунікаційної політики та особливості її реалізації на підприємствах аграрного сектору. Охарактеризовано традиційні інструменти маркетингових комунікацій з акцентом на їх особливостях в аграрній сфері. Виявлено ключові проблеми комунікаційної політики агробізнесу, зокрема обмежене фінансування, недостатня цифровізація та нестача кваліфікованих фахівців. Звернено увагу на маркетингові новації, що базуються на цифрових технологіях: інтегровані комунікаційні стратегії, цифрові канали комунікацій, екологічний брендинг та персоналізовані комунікації на основі big data. Результати дослідження можуть бути використані в практичній діяльності аграрних підприємств для підвищення ефективності маркетингових комунікацій.

Посилання

Буднікевич І. М., Гавриш І. І., Сергієнко О. А. Стратегічні напрямки підтримки бренду аграрних регіонів Німеччини інструментами партнерської концепції територіального маркетингу. Часопис економічних реформ. 2024. № 2 (54). С. 92–101.

Войнаренко С. М. Комунікативна політика підприємств в сучасних умовах. Вісник Хмельницького національного університету. 2011. № 6, T. 2. С. 51–54.

Кожухівська Р. Б. Суть і принципи реалізації інтегрованих маркетингових комунікацій. Бізнес-інформ. 2013. № 3. С. 362–367.

Гаркавенко С. С. Маркетинг : підручник. Київ : Лібра, 2007. 720 с.

Коломицева О. В., Васильченко Л. С., Пепчук С. М. Маркетингові комунікації підприємства: стратегічні вектори розвитку в епоху цифрової економіки : монографія. Черкаси : видавець Гордієнко Є. І., 2022. 455 с.

Сафронська І. М. Маркетингові комунікації : навчальний посібник. Київ : Східноукр. нац. ун-т ім. В. Даля, 2023. 149 с.

Kotler P. (2006). Integrated Advertising, Promotion, and Marketing Communications. 338 p. Prentice Hall PTR.

Burnett J., & Moriarty S. (2000). Introduction to marketing communications: an integrated approach. Upper Saddle River, NJ: Prentice Hall.

Кузик О. В. Споживач у системі маркетингових комунікацій агробізнесу України. Інвестиції: практика та досвід. 2021. № 12. С. 23–28.

Коломицева О. В., Васильченко Л. С., Бурцева Т. І. Маркетингові комунікації як фактори в інтегральному методі дослідження конкурентоспроможності підприємства. Інтелект ХХІ. 2020. № 2. С. 90–93.

Budnikevych, I. M., Havrysh, I. I. (2024) Strategic directions of brand support of German agricultural regions with the tools of the partnership concept of territorial marketing. Chasopys ekonomichnykh reform – Time description of economic reforms, no. 2 (54). рр. 92-101.

Voinarenk, S. M. (2011) Komunikatyvna polityka pidpryyemstv v suchasnykh umovakh [Communicative policy of enterprises in modern conditions]. Visnyk Khmelnytskoho natsionalnoho universytetu – Bulletin of Khmelnytskyi National University, vol. 6, no. 2, pp. 51–54.

Kozhukhivska, R. B. (2013) Sut i pryntsypy realizatsii intehrovanykh marketynhovykh komunikatsiy [Essence and principles of integrated marketing communications implementation]. Biznes-inform – Business-inform, vol. 3, pp. 362–367.

Harkavenko, S. S. (2007) Marketynh: pidruchnyk [Marketing: textbook]. Kyiv: Libra, 720 p. (in Ukrainian)

Kolomytseva, O. V., Vasylchenko, L. S., Pepchuk S. M. (2022) Marketynhovi komunikatsii pidpryiemstva: stratehichni vektory rozvytku v epokhu tsyfrovoi ekonomiky: monohrafiia [Enterprise marketing communications: strategic vectors of development in the digital economy era: monograph]. Cherkasy: Vydavets Hordiienko Ye. I., 455 p. (in Ukrainian)

Safronska, I. M. (2023) Marketynhovi komunikatsii: navchalnyy posibnyk [Marketing communications: textbook]. Kyiv: Skhidnoukrainskyi natsionalnyi universytet imeni V. Dalia, 149 p. (in Ukrainian)

Kotler, P. (2006). Integrated Advertising, Promotion, and Marketing Communications. 338 p. Prentice Hall PTR.

Burnett, J., Moriarty, S. (2000). Introduction to marketing communications: an integrated approach. Upper Saddle River, NJ: Prentice Hall.

Kuzik, O. V. (2021) Spozhyvach u systemi marketynhovykh komunikatsiy ahrobiznesu Ukrayiny [Consumer in the system of agribusiness marketing communications in Ukraine]. Investytsiyi: praktyka ta dosvid – Investments: practice and experience, vol. 12, pp. 23–28.

Kolomytseva, O. V., Vasylchenko, L. S., Burtseva, T. I. (2020) Marketynhovi komunikatsii yak faktory v intehralnomu metodi doslidzhennia konkurentospromozhnosti pidpryiemstva [Marketing communications as factors in the integral method of studying enterprise competitiveness]. Intelekt XXI, no. 2, pp. 90–93. (in Ukrainian)

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-11-28

Як цитувати

Пепчук, С. (2025). ОСОБЛИВОСТІ КОМУНІКАЦІЙНОЇ ПОЛІТИКИ АГРАРНИХ ПІДПРИЄМСТВ В УМОВАХ ЦИФРОВОЇ ТРАНСФОРМАЦІЇ ТА ПОВЕДІНКОВИХ ЗМІН. Scientific Journal of Yuriy Fedkovich Chernivtsi National University Economics, (2), 113–119. https://doi.org/10.32782/ecovis/2025-2-16