МЕХАНІЗМИ ІНТЕГРУВАННЯ СОЦІАЛЬНОЇ ВІДПОВІДАЛЬНОСТІ БІЗНЕСУ У СТРАТЕГІЮ УПРАВЛІННЯ ВІТЧИЗНЯНИМИ ПІДПРИЄМСТВАМИ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32782/ecovis/2025-3-10

Ключові слова:

корпоративна соціальна відповідальність, концепція соціальної відповідальності, інтеграція, стратегічне управління, стратегія розвитку, стратегічні пріоритети, стратегічне інвестування, бізнес-ідея, бізнес-партнери, стейкхолдери

Анотація

У статті досліджено упровадження принципів соціальної відповідальності у стратегічну діяльність вітчизняних підприємств. Розглянуто доцільність застосування системно-логічного підходу в процесі інтеграції соціальної відповідальності у систему стратегічного менеджменту підприємства. Обгрунтовано доцільність розгляду базових складових корпоративної соціальної відповідальності (соціальної, економічної та екологічної) як невід’ємних елементів будь-якої стратегії розвитку вітчизняних підприємств. Доведено, що інтеграція принципів соціальної відповідальності в управлінську систему надає підприємству можливість формувати позитивний імідж і ділову репутацію, створити сприятливе бізнес-середовище, підвищувати його інвестиційну привабливість.

Посилання

Антошко Т.Р. Впровадження корпоративної соціальної відповідальності на промислових підприємствах: [моногр.] / Т.Р. Антошко, П.В. Круш, Ю.В. Тюленєва. Київ : НЕУУ «КПІ», 2013. 275 с.

Баюра Д.О. Соціальна відповідальність як інструмент удосконалення корпоративного управління в Україні. Теоретичні та прикладні питання економіки: збірник наукових праць. Т. 1. Київ : ВПД «київський університет», 2012. С. 204-210.

Кривоус В. Корпоративна соціальна відповідальність у контексті формування партнерських взаємовідносин між державою, бізнесом та суспільством. Журнал європейської економіки. 2016. Т. 15. № 2. С. 172-182.

Петрашко Л.П. Корпоративна відповідальність в парадигмі глобального управління: автореф. дис. на здобуття наук. ступеня д-ра екон. наук: спец. 08.00.02 «Світове господарство і міжнародні економічні відносини». Київ, 2013. 40 с.

Porter M.E. and Kramer M.R. Creating Shared Value-How to reinvent capitalism and unleash innovation and growth. Harvard business review. 2011.89 (1/2) pp. 62-77

Соціальна відповідальність: теорія і практика розвитку: [моногр.] /[А.М. Колот, О.А. Грішнова та ін.; ред.. А.М. Колот. Київ : КНЕУ. 2012. 501 с.

Сухотеріна М.І. Механізм соціальної відповідальності у стратегії корпоративного управління машинобудівного підприємства: дис. канд. екон. наук: 08.00.04. Одеса, 2015. 254 с.

Філиппова С.В. Соціальна відповідальність у стратегії управління вітчизняним підприємством: проблемні питання інтегрування механізму. Економіка: реалії часу. 2017. № 2 (30). С. 5-17

Antoshko T. R. (2013). Vprovadzhennia korporatyvnoi sotsialnoi vidpovidalnosti na promyslovykh pidpryiemstvakh: monohrafiia [Implementation of corporate social responsibility in industrial enterprises]. Kyiv: NEUU «KPI».

Baiura D. O. (2012). Sotsialna vidpovidalnist yak instrument udoskonalennia korporatyvnoho upravlinnia v Ukraini [Social responsibility as a tool for improving corporate governance in Ukraine]. Teoretychni ta prykladni pytannia ekonomiky: zbirnyk naukovykh prats, no. 1, pp. 204–210. Kyiv: VPD «kyivskyiuniversytet».

Kryvous V. (2016). Korporatyvna sotsialna vidpovidalnist u konteksti formuvannia partnerskykh vzaiemovidnosyn mizh derzhavoiu, biznesom tasuspilstvom [Corporate social responsibility in the context of forming partnership relations between the state, business and society]. Zhurnal yevropeiskoi ekonomiky, no. (12(2), pp. 172–182.

Petrashko L. P. (2013). Korporatyvna vidpovidalnist v paradyhmi hlobalnoho upravlinnia: avtoref. dys. na zdobuttia nauk. stupenia d-ra ekon. nauk [Corporate responsibility in the paradigm of global governance]. Kyiv.

Porter M. E., Kramer M. R. (2011). Creating Shared Value-How to reinvent capitalism and unleash innovation and growth. Harvard Business Review, no. 89 (1/2), pp. 62–77.

Sotsialna vidpovidalnist: teoriia i praktyka rozvytku: monohrafiia [Social responsibility: theory and practice of development]. A. M. Kolot, O. A. Hrishnovatain.; red.. A.M. Kolot. Kyiv: KNEU.

Sukhoterina M. I. (2015). Mekhanizm sotsialnoi vidpovidalnosti u stratehii korporatyvnoho upravlinnia mashynobudivnoho pidpryiemstva: dys. kand. ekon. nauk: [The mechanism of social responsibility in the corporate management strategy of a machine-building enterprise]. Odesa.

Filyppova S. V. (2017). Sotsialna vidpovidalnist u stratehii upravlinnia vitchyznianym pidpryiemstvom: problemni pytannia intehruvannia mekhanizmu [Social responsibility in the management strategy of a domestic enterprise: problematic issues of integrating the mechanism]. Ekonomika: realiichasu, no. (2(30), 5–17.

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-11-28

Як цитувати

Пилипенко, О., & Попова, Г. (2025). МЕХАНІЗМИ ІНТЕГРУВАННЯ СОЦІАЛЬНОЇ ВІДПОВІДАЛЬНОСТІ БІЗНЕСУ У СТРАТЕГІЮ УПРАВЛІННЯ ВІТЧИЗНЯНИМИ ПІДПРИЄМСТВАМИ. Scientific Journal of Yuriy Fedkovich Chernivtsi National University Economics, (3), 69–74. https://doi.org/10.32782/ecovis/2025-3-10