ТЕХНОЛОГІЯ ЗАСТОСУВАННЯ ІНСТРУМЕНТАРІЮ МАРКЕТИНГОВОГО МЕНЕДЖМЕНТУ НА ТОРГОВЕЛЬНИХ ПІДПРИЄМСТВАХ В УМОВАХ НЕВИЗНАЧЕНОСТІ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32782/ecovis/2025-3-7

Ключові слова:

маркетинговий менеджмент, інструментарій маркетингового менеджменту, торгове підприємство, цільові аудиторії, невизначеність, бізнес-середовище

Анотація

У статті узагальнено теоретичні підходи до розуміння сутності та ідеологічних і практичних засад маркетингового менеджменту на підприємствах, його ролі у забезпеченні сталих умов розвитку бізнесу та комерційного успіху. Розкрито зміст поняття «інструментарій маркетингового менеджменту» та його складових та визначено доцільність застосування окремих складових його інструментарію, які дозоляють утримувати та зміцнювати позиції на ринку за несприятливих тенденцій та умов господарювання. Сформульовано цілі, на досягнення яких має бути орієнтований комплекс заходів з маркетингового менеджменту, та вимоги до системи управління маркетингом. Акцентовано увагу на потребі застосування системного підходу до управління маркетингом в умовах невизначеності, нестабільності та непрогнозованості бізнес-середовища на прикладі діяльності торгових підприємств.

Посилання

Балабанова Л. В. Маркетинговий менеджмент : навч. посібник. 3-тє вид., перероб. і доп. Київ : Знання, 2004. 354 с.

Белявцев М. І., Воробйов В. М., Кузнецов В. Г. Маркетинговий менеджмент : навч. посіб. для студ. вищ. навч. заклад. Київ : Донецький нац. ун-т., 2006. 407 с.

Біловодська О. А. Маркетинговий менеджмент : навч. посіб. Київ : Знання, 2010. 332 с.

Бондаренко В. Використання принципів маркетингового менеджменту в умовах війни. Економіка та суспільство. 2023. № 56. DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2023-56-101 (дата звернення: 19.09.2025)

Ковшова І.О. Маркетинговий менеджмент: теорія, методологія, практика : монографія. Київ : Видавництво ФОП Вишемирський В. С., 2018. 516 с.

Кушнір І. Г. Формування організаційних систем маркетингового менеджменту в птахівничому підкомплексі АПК: автореф. дис. канд. екон. наук: спец. 08.00.03 «Економіка та управління національним господарством» Київ, 2007. 16 с.

Маркетинговий менеджмент. Навч. посібник / За ред. Штефанича Д.А. Тернопіль : Економічна думка, 2015. 241 с.

Пачева Н. О., Подзігун С. М. Організація маркетингового менеджменту в системі управління підприємством. Економіка та суспільство 2022. Вип. № 38. DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2022-38-21 (дата звернення: 1.10.2025)

Сидорук Ю. А. Маркетинговий менеджмент на підприємстві: теоретичні засади. Електронний журнал «Ефективна економіка». 2013. № 11. URL: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=2485 (дата звернення: 8.10.2025)

Balabanova L. V. (2004) Marketynhovyi menedzhment: navch. posib. [Marketing Management: a textbook] 3rd ed, Kyiv, Znannia, 354 p. (in Ukrainian)

Beliavtsev, M. I. Vorobjov, V. M. and Kuznetsov, V. H. (2006), Marketynhovyj menedzhment [Marketing management]. Donets'kyj nats. un-t., Donets'k, 407 p. (in Ukrainian).

Bilovodska O. A. (2010) Marketynhovyi menedzhment: navch. posib. [Marketing management: a textbook]. Kyiv: Znannia, 332 р. (in Ukrainian)

Bondarenko, V. (2023). Vykorystannia pryntsypiv marketynhovoho menedzhmentu v umovakh viiny [Using marketing management principles in wartime]. Ekonomika ta suspilstvo [Economy and society] vol. 56. DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2023-56-101 (accessed September 19, 2025).

Kovshova I. O. (2018). Marketynhovyi menedzhment: teoriia, metodolohiia, praktyka [Marketing management: theory, methodology, practice: monograph]. Kyiv : Vydavnytstvo FOP Vyshemyrskyi V. S., 516 p. (in Ukrainian)

Kushnir I. H. (2007). Formuvannia orhanizatsiinykh system marketynhovoho menedzhmentu v ptakhivnychomu pidkompleksi APK [Formation of organizational systems of marketing management in poultry subcomplex APC]. Ph.D. Thesis 08.00.03, Economy. Kyiv, 16 p. (in Ukrainian)

Marketynhovyi menedzhment : navch. posibnyk (2015) [Marketing management : a textbook]. Za red. Shtefanycha D. A. Ternopil: Ekonomichna dumka, 241 p. (in Ukrainian)

Pacheva N. O., Podzihun S. M. (2022) Orhanizatsiia marketynhovoho menedzhmentu v systemi upravlinnia pidpryiemstvom [Organization of marketing management in the enterprise management system]. Ekonomika ta suspilstvo [Economy and society] vol. 38. DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2022-38-21 (accessed October 1, 2025)

Sydoruk Yu. A. ( 2013 ) Marketynhovyi menedzhment na pidpryiemstvi : teoretychni zasady [Marketing management at the enterprise: theoretical foundations]. Efektyvna ekonomika [Efficient economy] (electronic journal), no. 11. Available at: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=2485 (accessed October 8, 2025).

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-11-28

Як цитувати

Лизанець, А., Шашовець, Й., & Олексик, М. (2025). ТЕХНОЛОГІЯ ЗАСТОСУВАННЯ ІНСТРУМЕНТАРІЮ МАРКЕТИНГОВОГО МЕНЕДЖМЕНТУ НА ТОРГОВЕЛЬНИХ ПІДПРИЄМСТВАХ В УМОВАХ НЕВИЗНАЧЕНОСТІ. Scientific Journal of Yuriy Fedkovich Chernivtsi National University Economics, (3), 46–52. https://doi.org/10.32782/ecovis/2025-3-7