СИСТЕМНИЙ ПІДХІД ДО ОЦІНЮВАННЯ ЧИННИКІВ СПОЖИВЧОЇ ДОВІРИ ТА ЗРУЧНОСТІ В ЦИФРОВІЙ ТОРГІВЛІ
DOI:
https://doi.org/10.32782/ecovis/2025-2-15Ключові слова:
споживча безпека, електронна комерція, експертна оцінка, конкурентоспроможність, електронні платформиАнотація
Доведено, що забезпечення споживчої безпеки та комфорту в електронній комерції є багатофакторною задачею, вирішення якої вимагає інтеграції технічних, інформаційних, поведінкових та регуляторних складових на основі комплексної експертної оцінки. Аргументовано, що вибірка з 78 експертів, сформована на основі статистично обґрунтованої формули та структурована за професійною та регіональною репрезентативністю, забезпечила високу достовірність результатів, де коефіцієнти варіації не перевищили 9% і підтвердили узгодженість суджень. Сукупність результатів підтверджує релевантність застосування експертного підходу в умовах недостатньої статистичної бази та складного міждисциплінарного контексту, що дає змогу адаптувати бізнес-моделі до динаміки споживчих очікувань і підвищити конкурентоспроможність електронних платформ.
Посилання
Антонюк Я., Шиндировська І. Тенденції розвитку ритейлу в Україні. Підприємництво і торгівля. 2019. Вип. 24. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Torg_2019_24_5.
Власова Н., Колючкова Н. Роздрібні торговельні мережі: регіональні фактори розвитку : монографія. Харківський державний університет харчування та торгівлі. АдвАТМ. 2012.
Кашперовська А. Ринок роздрібної торгівлі України: стан і тенденції розвитку. БІЗНЕС ІНФОРМ. 2021. № 4. URL: https://www.business-inform.net/export_pdf/business-inform-2021-4_0-pages-120_127.pdf
Кельман В. Історична генеза формування та трансформації категорії «ритейл» та її концепту «мережевий ритейл». Економіка та держава. 2021. № 4. С. 150–156. DOI: https://doi.org/10.32702/2306-6806.2021.4.150
Миколайчук І., Силкіна Ю. Сучасні тренди розвитку мережевого ритейлу в Україні. Вісник Львівського торговельно-економічного університету. 2019. Вип. 57. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Vlca_ekon_2019_57_8
Сак Т., Грицюк Н. Ринок ритейлу в Україні: тенденції та перспективи розвитку в умовах кризи. Економічний часопис Східноєвропейського національного університету імені Лесі Українки. Вежа-Друк. 2020. № 2 (22). DOI: https://doi.org/10.29038/2411-4014-2020-02-33-42.
Ганечко І., Трубей О. Бізнес-моделі ритейлу: адаптація до нових викликів. Вісник Київського національного торговельно-економічного університету. 2020. № 5. URL: http://visnik.knute.edu.ua/files/2020/05/09.pdf
Федулова Л. Інноваційність розвитку сфери торгівлі. Вісник Київського національного торговельно-економічного університету. 2016. № 3. URL: http://visnik.knute.edu.ua/files/2016/03/3.pdf
Antonyuk YA., & Shyndyrovsʹka I. (2019). Tendentsiyi rozvytku ryteylu v Ukrayini [Retail development trends in Ukraine]. Pidpryyemnytstvo i torhivlya. no. 24. Available at: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Torg_2019_24_5
Vlasova N., & Kolyuchkova N. (2012). Rozdribni torhovelʹni merezhi: rehionalʹni faktory rozvytku [Retail trade networks: regional factors of development]. monohrafiya [a monograph]. Kharkivsʹkyy derzhavnyy universytet kharchuvannya ta torhivli. AdvATM. (in Ukrainian)
Kashperovsʹka A. (2021). Rynok rozdribnoyi torhivli Ukrayiny: stan i tendentsiyi rozvytku [Retail market of Ukraine: state and development trends]. BIZNES INFORM. № 4. Available at: https://www.business-inform.net/export_pdf/business-inform-2021-4_0-pages-120_127.pdf
Kelʹman V. (2021). Istorychna heneza formuvannya ta transformatsiyi katehoriyi «ryteyl» ta yiyi kontseptu «merezhevyy ryteyl» [The historical genesis of the formation and transformation of the "retail" category and its "network retail" concept]. Ekonomika ta derzhava. № 4. pp. 150–156. DOI: https://doi.org/10.32702/2306-6806.2021.4.150
Mykolaychuk I., & Sylkina YU. (2019). Suchasni trendy rozvytku merezhevoho ryteylu v Ukrayini [Modern trends of network retail development in Ukraine]. Visnyk Lʹvivsʹkoho torhovelʹno-ekonomichnoho universytetu. no. 57. Available at: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Vlca_ekon_2019_57_8
Sak T., & Hrytsyuk N. (2020). Rynok ryteylu v Ukrayini: tendentsiyi ta perspektyvy rozvytku v umovakh kryzy [Retail market in Ukraine: trends and prospects of development in the crisis]. Ekonomichnyy chasopys Skhidnoyevropeysʹkoho natsionalʹnoho universytetu imeni Lesi Ukrayinky. Vezha-Druk. № 2 (22). DOI: https://doi.org/10.29038/2411-4014-2020-02-33-42
Hanechko I., & Trubey O. (2020). Biznes-modeli ryteylu: adaptatsiya do novykh vyklykiv [Retail business models: adaptation to new challenges]. Visnyk Kyyivsʹkoho natsionalʹnoho torhovelʹno-ekonomichnoho universytetu. № 5. Available at: http://visnik.knute.edu.ua/files/2020/05/09.pdf
Fedulova L. (2016). Innovatsiynistʹ rozvytku sfery torhivli [Innovative development of the sphere of trade]. Visnyk Kyyivsʹkoho natsionalʹnoho torhovelʹno-ekonomichnoho universytetu. № 3. Available at: http://visnik.knute.edu.ua/files/2016/03/3.pdf


